٩٠ درصد از مبتلایان به کرونا در فارس، مبتلا به کرونای انگلیسی هستند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: ٩٠ درصد از مبتلایان کرونا در استان فارس کرونای جهش یافته یا همان کرونای انگلیسی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرسول همتی بعد ازظهر پنجشنبه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون بالغ بر ٢٠٧ هزار و ۴۴٧ مورد ابتلاء شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در بیمارستان شهید فقیهی در شیراز تنها ۶٠ تخت خالی دارد، تصریح کرد: شرایط به گونه‌ای خطرناک است که طی هفته‌های آینده وضعیت بیمارستان‌های استان فارس بسیار وخیم خواهد بود و تاکنون ٨٠٠ هزار تست کرونا نیز در فارس اخذ شده است.

همتی تاکید کرد: میزان فوت کرونا در استان فارس نیز به ٣ هزار و ۴۶١ نفر رسیده است و اکنون در بیمارستان‌های استان بالغ بر یک هزار و ۶۵۴ بیمار مبتلا به کرونا بستری هستند و طی یک روز بیش از ٣۵٩ نفر در فارس بستری شده‌اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: بالغ بر دو هزار و ٣٠٠ تخت برای مقابله با کرونا در فارس در نظر گرفته شده است که تاکنون بالغ بر ١ هزار و ٧٠٠ تخت تاکنون اشغال شده است

او ادامه داد: بیمارستان‌های شهید فقیهی و علی اصغر ظرفیت آنان پر شده و بیمارستان‌های پیوند، چمران، نمازی و بیمارستان‌های پشتیبان در صف پر شدن تخت‌های بیمارستانی هستند و مقرر شده تا بیمارستان‌های خصوصی نیز ۶٠ درصد از تخت‌های خود را به بیماران کرونا اختصاص دهند.

دکتر تدین رئیس بیمارستان شهید فقیهی نیز در این جلسه گفت: بیمارستان شهید فقیهی تنها ۶٠ تخت خالی دارد و به زودی این بیمارستان تکمیل ظرفیت خواهد شد.

وی اضافه کرد: هفته‌های پیش رو هفته‌های پر خطری برای مراکز درمانی است و قطعاً با توجه به میزان ابتلاء به کرونا در سطح جامعه انتظار می‌رود مراکز درمانی با مشکلات مختلفی مواجه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

دکتر کامران مهدوی ریاست محترم شبکه بهداشت و درمان آباده : ١٠٠ درصد تست های ارسالی مثبت هستند

س فوریه 11 , 2020
صد در صد تست نمونه‌های ارسالی مثبت است/ آباده درگیر ویروس کرونا انگلیسی شده است/ هم اکنون آباده فرا قرمز است. رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آّباده در نشست خبری با اصحاب رسانه حاضر شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت:دکترکامران مهدوی رئیس شبکه بهداشت،درمان وآموزش شهرستان آباده گفت:بیمارستان […]

بایگانی‌ها

دسته‌ها

اطلاعات