دستگيري عامل كلاهبرداري 6 ميلياردي با وعده فروش ميوه

فرمانده انتظامي “آباده” از دستگيري فردي خبر داد كه با وعده فروش ميوه 6 ميليارد ريال کلاهبرداری كرده بود.

سرهنگ “سيدابوالفضل مسعودي” در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بیان داشت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي ناشناس در يکي از سايت هاي تبليغاتي وی را فريب داده و  از او كلاهبرداري كرده است، رسيدگي به این موضوع در دستور كار پليس آگاهي شهرستان قرار گرفت.

وي ادامه داد: در بررسي اوليه مشخص شد شاكي در سايتی تبليغاتي و در يك آگهي مقدار قابل توجهي ميوه زردآلو مربوط به باغ خود را براي فروش به شهروندان معرفي كه در اين خصوص فردي ناشناس به وي مراجعه و به بهانه فروش ميوه در خارج از كشور، از شاكي می‌خواهد تا حدود 13تن ميوه جهت فروش به يكي از كشورها به او تحويل دهد و سود آن را تقسيم كند.

فرمانده انتظامي آباده تصریح کرد: پس از اینکه شاکی ميوه مذکور را به وي تحويل مي‌دهد، فرد ناشناس دیگر به تماس‌هایش پاسخگو نبوده و هيچ وجه و يا سودي برای این شهروند واريز نمي‌كند.

سرهنگ “مسعودي” افزود: ماموران پليس آگاهي تحقيقات فني خود را آغاز و با بررسي‌هاي تخصصي سرانجام متهم را در استان كرج شناسايي و با اخذ نيابت قضائي و همكاري با پليس آگاهي نظرآباد كرج، متهم را در دستگير كردند.

اين مقام انتظامي با بیان اینکه متهم در بازجويي اوليه به كلاهبرداري 6 ميلياردي (ارزش ميوه‌ها) اقرار كرد، گفت: فرد مذكور تحويل مرجع قضايي و از آن طريق روانه زندان شد.

وي گفت: اعتماد بيش از حد به افراد ناشناس و سودجو مي‌تواند ترفندي براي ايجاد هيجان و عجله در افراد براي فروش سريع کالا مورد نظر باشد و به شهروندان توصیه می‌کنیم خريد و فروش ‌کالاهاي خود را به صورت حضوري و به افراد مورد اعتماد در شهر و يا استان محل سکونت خود انجام دهند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصيه كرد: اگر قصد خرید اینترنتی داريد اطلاعات كافي از سايت مورد نظر، شخص فروشنده و جنس خريداري شده بدست آورده و تا زماني كه آن جنس را مشاهده و از صحت و سالم بودن آن اطمينان حاصل نكرده‌ايد، از پرداخت وجه خودداري کنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سید محمد موسوی موفق شد رتبه ۱۰ کشوری کنکور تجربی ۱۴۰۲ را کسب کند

چ آگوست 16 , 2023
طلسم دو ساله عدم کسب رتبه زیر ده کنکور در فارس توسط سید محمد موسوی از آباده شکسته شدسید محمد موسوی دانش اموز پایه دوازدهم دبیرستان سعدی شهرستان آباده استاین دانش اموز که فرزند یکی از معلمان آباده است امسال در کنکور سراسریدر رشته تجربی توانست رتبه ده را کسب […]

بایگانی‌ها

دسته‌ها

اطلاعات