رضا حداد کارگردان مشهور آباده ای در گذشت

رضا حداد کاگردان تئاتر و سینما و تلویزیون میباشد او متولد ۱۳۴۸ در شهر آباده بوده که در ٢٩ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سن 54 سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت در ادامه به بیوگرافی رضا حداد خواهیم پرداخت.

بیوگرافی رضا حداد

رضا حداد کارگردان سینما و تلویزیون بوده که متولد 1348 در آباده است ا در آثاری همچون فیلم سینمایی «آمدیم نبودید رفتیم»، فیلم سینمایی «مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش» فعالیت داشته است.

سوابق

حداد دانش‌آموختهٔ کارگردانی تئاتر از دانشگاه هنر و معماری تهران بود و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۶۵ با کارگردانی تئاتر آغاز کرد. وی سابقه اجراهای متعدد در خارج از کشور و دریافت جوایز بین‌المللی را دارد. او به ساخت آثار پست مدرن و به استفاده از آلمان‌های تصویری افزوده به صحنه برای تاثیر بیشتر روی مخاطب معروف بود. رضا حداد موسس تماشاخانه آفتاب و دبیر اولین دوره جشن کارگردان بود.

رضا حداد عضو هیئت موسس و مدیرعامل هلدینگ گروه ارتباطی شبکه آفتاب یکی از بزرگترین شرکت‌های تبلیغاتی ایران بود. او همچنین تجربه بازیگری نمایش باغ مرگ به کارگردانی سیامک احصایی در سال ۱۳۸۹ را در کارنامه خود دارد. سرپرستی گروه تئاتر سایه و گروه تئاتر آفتاب از دیگر عناوین حرفه‌ای اوست. از میان آثار او نمایش‌های مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش و آمدیم، نبودید، رفتیم در قالب فیلم تئاتر روانه بازار شده‌اند.

فعالیت ها

رضا حداد کار حرفه‌ای خود را از سینما آغاز کرد و سال 1388 در فیلم مکاشفه در باب یک مهمانی خاموش به عنوان کارگردان فعالیت داشته است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند فیلم آمدیم نبودید رفتیم، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای رضا حداد محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون سیامک انصاری، برزو ارجمند، لیلی رشیدی و پانته‌آ پناهی‌ها را تجربه کرد.

رضا حداد در سال 1391 دوره‌ی پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در تولید اثر مهمی حضور داشته است. اثر مهم رضا حداد در این سال، فعالیت در فیلم آمدیم نبودید رفتیم به عنوان کارگردان محسوب می‌شود.

درگذشت

رضا حداد کارگردان تئاتر صبح امروز جمعه 29 اردیبهشت‌ماه به دلیل ایست قلبی در منزلش و در سن 54 سالگی از دنیا رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

 بدرقه رضا حداد هنرمند آباده ای به خانه ابدی | گریه ستاره پسیانی ؛ پدرم اصلا حالش خوب نیست اما این نامه را نوشت ...

د مه 22 , 2023
 در آخرین روز اردیبهشت‌، پیکر رضا حداد کارگردان تئاتر که دو روز قبل براثر ایست قلبی از دنیا رفت، در میان اندوه و ماتم و اشک‌های خانواده و دوستانش برای وداع به خانه هنرمندان ایران آورده شد. مراسم تشییع این هنرمند تئاتر صبح یکشنبه، ۳۱ اردیبهشت با اجرای محمد سلوکی […]

بایگانی‌ها

دسته‌ها

اطلاعات